
سوال: چگونه می توانم تقاضای میهمان یا انتقال به دانشگاه دیگر بدهم؟
پاسخ: متقاضیان می توانند در خواست خود را از اول تا ۳۱ اردیبهشت هر سال با ذکر مورد در سامانه نقل و انتقال دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (www.msrt.gov.ir) ثبت نمایند و نتیجه را از طریق همان سامانه بوسیله کد رهگیری خود پیگیری نمایند.
شرایط دانشجوی انصرافی که قصد شرکت در کنکور را دارد؟
-
دانشجوی روزانه انصرافی باید تا تاریخ ( 12/20/سال جاری ) انصرافش را در سیستم آموزشی دانشگاه ثبت نموده و فرم سازمان سنجش را تکمیل و به امور دانشجویان داخل ارسال و به تایید آنها برسد.میتواند در کنکور سال بعد شرکت نماید.
-
دانشجویان شبانه شامل هیچگونه شرایط خاصی نیستند و میتوانند پس از انصراف در کنکور شرکت نمایند.
نمرات کدام دانشگاهها قابل تطبیق می باشد ؟
نمراتی قابل تطبیق است که از دانشگاههای دولتی و پیام نور(غیر از فراگیر) باشد و با نظر شورای آموزشی کل و گروه آموزشی دانشگاه تایید می شود.
سوال: چند نیمسال میتوان به صورت میهمان در دانشگاه دیگر به تحصیل ادامه داد؟
در مقطع کارشناسی حداکثر چهار نیمسال
سوال: انواع میهمانی در دانشگاه های دیگر را توضیح دهید؟
میهمان مبنا: دانشجو باید مستقیما با سازمان سنجش آموزش کشور مکاتبه و در خواست خود را درابتدای هر سال تحصیلی در سایت آن سازمان ثبت نماید.
میهمان عادی: در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال را در دانشگاه مبدأ با معدل حداقل ۱۳ گذرانده باشد میتواند درخواست میهمانی دهد.
میهمان دائم: دانشجوی میهمان در صورت کسب میانگین معدل بالاتر از ۱۳ در دو نیمسال متوالی در دانشگاه مقصد، می تواند درخواست میهمان دائم دهد.در این نوع میهمانی نیازی به مراجعه هر ترم دانشجو به دانشگاه مبدأ نبوده و صرفاً در پایان هر نیمسال کارنامه دانشجو به دانشگاه مبدأ ارسال و در پایان تحصیل، مدرک توسط دانشگاه مبدآ صادر خواهد شد.
سوال: آیا می توان درخواست میهمانی یا انتقال در دانشگاه دیگری در همان شهر دانشگاه مبدأ داد؟
خیر، مهمانی و انتقال از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در یک شهر مجاز نمیباشد.
سوال: چگونگی پرداخت شهریه دانشجویان میهمان را توضیح دهید.
دانشجویان نوبت دوم در طول مدت میهمانی خود ملزم به پرداخت شهریه ثابت به دانشگاه مبدأ و کل شهریه ثابت و متغیر به دانشگاه مقصد میباشند، دانشجویان روزانه در دوران میهمانی،ملزم به پرداخت شهریه مطابق تعرفه دانشجویان نوبت دوم میباشند.
سوال: شرایط انتقال به دانشگاه دیگر چیست؟
انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر مشروط به کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودی همان سال و همان رشته در دانشگاه مقصد، در مدت حداقل ۳ نیمسال میهمانی میباشد.
آیا درخواست انتقال توام با تغییر رشته از طریق سامانه وزارت علوم انجام می گیرد؟
خیر. جهت این درخواست، در صورت داشتن شرایط، فرم انتقال توام با تغییر رشته موجود در سایت دانشگاه را تکمیل و پس از موافقت شورای آموزشی دانشگاه مبدا و موافقت دانشگاه مقصد، می توان برای تسویه حساب با دانشگاه و انتقال اقدام کرد.
سوال: شرایط انتقال توأم با تغییر رشته و یا تغییر رشته داخلی چیست؟
دانشجویان به شرط گذراندن ۲۴ واحد و در صورت کسب رتبه مجاز رشته جدید مورد تقاضا در کارنامه محرمانه نقل و انتقال دانشجو که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور برای دانشگاه مبدأ ارسال می گردد،میتوانند درخواست انتقال توأم با تغییر رشته یا تغییر رشته داخلی دهند.
سوال: جهت گرفتن تأییدیه تحصیلی متوسطه و پیش دانشگاهی چه اقداماتی باید انجام داد؟
یک برگ تصویر مدارک فارغ التحصیلی مقاطع مذکور را به اداره پست، باجه تأییدیه ارزش تحصیلی ارائه داده و پس از انجام اقدامات لازم، برگه های رسید پستی را به اداره آموزش کل دانشگاه تحویل دهند.
سوال: در صورت غیبت بیش از حد مجاز در کلاسها و غیبت درجلسه امتحان درس حذف میگردد؟
برای دانشجویان ورودی ۹۰ و ماقبل آن نمره صفر در درس مذکور درج میگردد و برای دانشجویان ورودی ۹۱ به بعد طبق آیین نامه جدید، در صورت احراز موجه بودن غیبتها و موافقت شورای آموزشی دانشگاه درس مذکور حذف میگردد، در غیر این صورت نمره صفر منظور خواهد شد.
سوال: برای حذف پزشکی چه شرایطی لازم است؟
دانشجویان متقاضی حذف پزشکی در موارد بستری در بیمارستان موظفند پس از ترخیص از بیمارستان حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تاریخ امتحان مدارک پزشکی لازم را به پزشک معتمد دانشگاه ارائه دهند و دانشجویانی که بیماری آنها به صورت بستری در بیمارستان نباشد موظفند در ابتدای بیماری خود جهت تشخیص و درمان و تأیید بیماری به پزشک معتمد دانشگاه مراجعه نمایند.مکاتبات بعدی جهت رد یا تأیید درخواست، به صورت محرمانه توسط ادارهی آموزش دانشگاه و پزشک معتمد صورت میگیرد. سپس درخواستهای تأیید شده توسط پزشک معتمد دانشگاه، در شورای آموزشی دانشگاه مطرح و تنها در صورت نظر موافق شورا، حذف پزشکی پذیرفته میشود در غیر این صورت برای درس مذکور نمره صفر درج میگردد.
سوال: برای درخواست مرخصی تحصیلی از چه زمانی باید اقدام گردد؟
تقاضای مرخصی تحصیلی باید به صورت کتبی، حداقل دو هفته قبل از شروع نام نویسی هر ترم، توسط دانشجو به شورای آموزشی دانشکده ارائه گردد.
سوال: آیا مرخصی تحصیلی جزو حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجو محسوب می گردد؟ و حداکثر نیم سال های مجاز مرخصی تحصیلی چند ترم می باشد؟
بله- حداکثر نیم سال های مجاز مرخصی تحصیلی دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته دو نیم سال با احتساب در سنوات است.
سوال: اخذ واحد کارآموزی در چه زمانی باید صورت گیرد؟
عطف به مصوبه جلسه شورای آموزشی دانشگاه مورخ 1390/12/09، دانشجویان موظف به اخذ واحد کارآموزی در تابستان سال سوم تحصیلی خود می باشند. قابل ذکر است که دانشجویان مجاز به اخذ واحد کارآموزی در طول ترم تحصیلی خود نخواهند بود.
سوال: آیا حذف دروس عملی در زمان حذف اضطراری، امکان پذیر است؟
خیر. تنها یک درس از دروس نظری، در حذف اضطراری قابل حذف می باشد.
تذکر: حذف اضطراری یکی از دروس اخذ شده در ترم که همنیاز با درس اخذ شده دیگر است، امکان پذیر نیست.
حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستان چند واحد می باشد؟
حداکثر واحد مجاز انتخابی دردوره تابستانی ۶ واحد می باشد.
تذکر: برای دانشجویان ورودی ۹۱ به بعد، تنها در صورتی که تعداد واحدهای مانده دانشجو تا فارغ التحصیلی حداکثر ۸ واحد باشد، دانشجو می تواند واحدهای مذکور را در تابستان اخذ نماید.
سوال: آیا واحد کارآموزی جز ۶ واحد مجاز قابل اخذ در تابستان محسوب می شود؟
بله
شرایط اخذ بیش از ۲۰ واحد درسی در طول یک ترم چیست؟
-
· اگر معدل دانشجویی در یک نیم سال حداقل ۱۷ باشد، در نیم سال بعد می تواند حداکثر تا ۲۴ واحد درسی را اخذ نماید.
-
· در آخرین نیم سال تحصیلی دانشجو می تواند صرف نظر از معدل کل (برای دانشجویان ورودی ۹۱ به بعد نباید کمتر از ۱۰ باشد) و مشروطی تا ۲۴ واحد اخذ نماید.
سوال: آیا درس آشنایی با دفاع مقدس جزو حداکثر واحدهای مجاز در هر ترم به حساب می آید؟
بله. اخذ درس مذکور جزو حداکثر ۲۰ واحد مجاز در نیم سال محسوب می شود، اما جزو تعداد واحدهای گذرانده جهت فارغ التحصیلی محسوب نمی شود و صرفا برای کمک به معدل به صورت اختیاری قابل اخذ است.
مهلت ارائه درس پروژه کارشناسی، چه مدت می باشد؟
مهلت ارائه درس پروژه کارشناسی پس از اخذ ، تنها دو نیم سال می باشد.
تذکر مهم: در صورت عدم ارائه پروژه در پایان اولین نیم سالی که پروژه اخذ شده، دانشجو موظف است در نیم سال بعدی هنگام انتخاب واحد، درس مذکور را که به عنوان “ادامه پروژه ” محسوب می شود، دوباره انتخاب کند. لازم به ذکر است که در صورت اخذ دوباره، این درس جزء حداکثر تعداد واحد قابل اخذ در ترم محسوب نمی شود.
سوال: در صورت عدم ارائه درس پروژه در مهلت تعیین شده، چه باید کرد؟
در صورت عدم ارائه در مدت زمان مقرر، نمره صفر برای این درس منظور می گردد و دانشجو موظف است درس مذکور را در نیم سال بعدی دوباره اخذ نماید.