سه شنبه ۰۱ تیر ۱۴۰۰

تبدیل وضعیت

۱۴۰۰/۰۲/۰۱

تبدیل وضعیت

پیش از پرداختن به عملکرد فرآیند تبدیل وضعیت لازم است نخست وضعیت­های ممکن مورد بررسی قرار گیرد. جدول زیر  در بردارنده این مطلب است.

جهت تکمیل روند تبدیل وضعیت، لازم است پرونده الکترونیکی متقاضیان، چهار مرحله را سپری نمایند. مراحل مذکور عبارتند از:

1- ثبت اولیه / فراخوان

جهت آغاز فرآیند تبدیل وضعیت لازم است دانشگاه برای اعضای هیأت علمی ثبت­ نام اولیه نماید. از اینرو فرآیند جاری به منظور پوشش این امر در نظر گرفته شده است.

تبصره: در دانشگاه صنعتی کرمانشاه، انجام فرآیند تبدیل وضعیت برای متقاضیان " کارشناس به هیأت علمی" بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه، فعلاً ممنوع می ­باشد.

2- ثبت نوع تبدیل وضعیت

در این زیر فرآیند، پس از بررسی صلاحیت متقاضیان جهت تبدیل وضعیت (بر اساس ضوابط و آیین ­نامه­ های اجرایی)، دانشگاه قادر است درخواست تبدیل وضعیت را به همراه نوع آن در سامانه ثبت نماید.

3- تبدیل وضعیت

پس از ورود متقاضی به این زیر فرآیند، مراحل بررسی صلاحیت علمی، عمومی، استعلام و تحقیق آنان انجام می­ پذیرد.

4- مرکز جذب

ارسال پرونده و نیز آماده ­سازی آن جهت طرح در جلسه هیأت مرکزی جذب، موضوع مورد بحث در این زیر فرآیند است.

 

راهنمای تبدیل وضعیت در سامانه جامع تبدیل وضعیت

 به منظور تسهیل فرآیند تبدیل وضعیت اعضای محترم هیأت علمی، نکات زیر جهت اطلاع و تأکید به حضور ايفاد مي­ گردد. کلیه درخواستهای تبدیل وضعیت به‌ همراه نام، نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، نام پدر، شماره تماس، ایمیل و نوع درخواست (یکی از موارد ذیل) از رئیس محترم دانشکده خطاب به دبیر محترم هیأت اجرایی جذب دانشگاه به شرح زیر صورت پذیرد:

الف- اعضای هیأت علمی پیمانی با ۲ تا ۵ سال سابقه پس از تائیدیه پیمانی ارسالی از مرکز جذب برای تبدیل وضعیت به رسمی آزمايشي

ب- اعضای هیأت علمی رسمی آزمایشی در صورت ارتقا مرتبه به دانشیاری یا کسب ۱۰۰ % امتیاز دانشیاری با تائید رئیس کمیسیون تخصصی هیأت مميزه ۲ تا ۵ سال پس از ابلاغ رسمی آزمایشی برای تبدیل وضعیت به رسمی قطعی

 همکاران محترم چند روز پس از درخواست و دریافت ایمیل از سوی مرکز جذب میتوانند از طریق لینک: http://jwfe.hjazb.ir/account/login مدارک خود را در سامانه مذکور بارگذاری نمایند.

نکات مهم:

1- نام کاربری و رمز عبور توسط دبیرخانه هیأت اجرایی جذب به متقاضیان اعلام می­ گردد.

2- در صورت بروز اشکال احتمالی در سامانه مذکور، موضوع با کارشناسان پشتیبانی مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت عتف مطرح گردد.

3- کلیه مدارک درخواستی از جمله شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت، اولین حکم و آخرین حکم کارگزینی، مدارک تحصیلي فوق ديپلم (در صورت ناپيوسته بودن)، کارشناسي، کارشناسي ارشد و دكتري تخصصي (در صورت اخذ مدارک تحصیلی از کشورهای خارجی تصویر ارزشیابی دائم یا موقت توسط وزارت عتف و...) باید در سامانه بارگذاری شود.

4- اولین حکم و آخرین حکم کارگزینی قبل از  بارگذاری در سامانه جامع جذب باید با مهر دبیرخانه جذب دانشگاه مهر گردد، سپس اسکن و در سامانه بارگذاری شود.

5- پس از بارگذاری کلیه مدارک و اطمینان از آن، نسبت به تأیید رزومه اقدام و به منظور تأیید بعدی، به هیأت اجرایی جذب دانشگاه اطلاع داده شود.

6- تكمیل فرم امتیازات علمی برای بورسیههای دانشگاه كه از راتبه به پیمانی یا طرح سربازی و اعضای هیات علمی طرح سربازی كه پس از پایان تعهد به پیمانی تبدیل وضعیت میشوند، توسط كارگروه توانایی علمی الزامی است.

7- پس از کامل شدن استعلامات از مراجع ذیصلاح، ابتدا پرونده در جلسه کارگروه صلاحیت عمومی مطرح و پس از مصاحبه با متقاضی محترم پرونده جهت تائید به هیات اجرایی جذب دانشگاه ارسال سپس در سامانه جامع جذب بارگذاري مي­ گردد.

8- در طی بررسی پرونده متقاضیان، پیامکهایی مبنی بر "پیام جدید در سامانه جامع جذب برای شما ثبت شده است" از سوی مرکز جذب ارسال میشود. این پیام حاوی متنی نیست و فقط به معنای تغییر ناشی از بارگذاري مدارک از سوي مرکز جذب يا دبيرخانه هيأت اجرايي ميباشد.

9- به استناد بند 16 ماده 1 آیین ­نامه استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه ­ها، اعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی که صلاحیت علمی و عمومی آنان به تأیید هیأت ممیزه و یا هیأت اجرایی جذب (حسب مورد) رسیده باشد، در شمول آیین­ نامه یاد شده قرار دارند. لذا بر این اساس، همکاری افراد با آن دانشگاه به صورت "پیمانی مشروط" و "قرارداد آموزشی" به عنوان وضعیت استخدامی لحاظ نشده و سنوات همکاری اعضای هیأت علمی پیمانی در وضعیت­ های یاد شده، جزء حداقل مدت ماندگاری لازم برای تبدیل وضعیت آنان از پیمانی به رسمی آزمایشی قابل احتساب نمی­ باشد.

دبیرخانه هیأت اجرایی جذب پس از کامل شدن پرونده صلاحیت علمی و عمومی، آن را در سامانه جامع جذب بارگذاری مي ­نمايد و سپس مدارک به صورت فيزيکي نيز به مرکز جذب ارسال میشود. در نهایت مرکز جذب پس از بررسی مدارک در سامانه و برگزاری جلسات مربوط و همچنین تطبیق مدارک با مستندات سامانه جامع جذب نسبت به صدور ابلاغ اقدام مینماید.

توضیح:

1- متقاضیان تبدیل وضعیت به رسمی قطعی در صورت داشتن مرتبه دانشیاری از اخذ امتیازات فوق مستثنی می‌باشند.

2- مربیان متقاضی تبدیل وضعیت به رسمی قطعی در صورت ارتقاء به استادیاری از اخذ امتیازات فوق مستثنی می‌باشند.

 

فرم ها