رئیس دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه طی گزارشی، به تشریح عملکرد و فعالیتهای یک ساله این دانشکده پرداخت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی کرمانشاه؛ دکتر خزایی، رئیس دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی کرمانشاه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیتهای یک ساله این دانشکده، بیان کرد: در عصری که به سر میبریم، فناوری اطلاعات یکی از عمدهترین محورهای تحول و توسعه در دنیا محسوب میشود. امروزه دستاوردهای ناشی از فناوری اطلاعات چنان با زندگی مردم تلفیق شده که توقف در مسیر آن باعث ایجاد اختلال در جامعه و حتی رفاه و آسایش مردم میشود. ازاین رو بسیاری از کشورها جهت عمومیت بخشیدن به استفاده از فناوری اطلاعات دست به اقدامات خرد و کلانی زدهاند که آموزش آکادمیک فناوری اطلاعات یکی از این موارد است.
ایشان در تکمیل توضیحات خود ابراز کرد: با توجه به اینکه اولین رشته این دانشکده، رشته فناوری اطلاعات می باشد که در سال ۱۳۸۹ تأسیس شده است، لذا یکی از اهداف تأسیس این دانشکده را میتوان تربیت نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز کشور به ویژه منطقه غرب کشور و پاسخ گویی به نیازهای موجود در زمینه ی فناوری اطلاعات دانست. دکتر خزایی از دیگر رشتههای موجود در این دانشکده را مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، فیزیک مهندسی و علوم مهندسی عنوان کرد و افزود: این دانشکده شامل: ۲ سایت کامپیوتر، سایت ۱ و سایت ۲ و همچنین آزمایشگاه مدارهای منطقی، معماری کامپیوتر، ریزپردازنده، ابزارهای طراحی به کمک کامپیوتر، سیستمعامل، شبکههای کامپیوتری، الکترونیک دیجیتال، کارگاه کامپیوتر، فیزیک ۱-۲، آزمایشگاه لیزر و آزمایشگاه فیزیک مدرن میباشد.
دکتر خزایی در ادامه با تأکید به این موضوع که تکمیل سایر رشتههای در نظر گرفته شده و تجهیز و تأسیس آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی مورد نیاز از برنامههای توسعه این دانشکده میباشد، اظهار کرد: براین اساس سعی برآن شد با خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری مورد نیاز با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار، ابتدا تمرکز خود را بر تجهیز سایت مهندسی کامپیوتر دانشکده با پشتیبانی نرمافزاری و سختافزاری مناسب با بررسی و به کارگیری روشها و راهکارهای مقابله بانفوذ و آلودگیهای ویروسی قرار داده و سپس آزمایشگاههای دیگر دانشکده را به وسایل مدرن و مناسب با پروژههای دانشجویان مجهز نماییم.
رئیس دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از سرمایه گذاری های این دانشکده باید به سمت آموزش مهارت های اعضاء هدایت شود، اضافه کرد: در مرحله بعد با همکاری گروهها، اقدام به برگزاری کارگاههای تخصصی در جهت آشنایی همکاران آموزش با رشتهها، راهنمایی و کمک در جهت استفاده از بستههای نرمافزاری و امکانات آنها و همچنین بررسی نیازمندیهای آموزشی در دانشکده گردید.
وی در گزارش خود کیفی نمودن آموزش عالی را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در کنار تجهیز کلاسهای آموزشی به دیتا پروژکتور، اسمارت برد و صندلی استاندار و همچنین تجهیز اتاق اساتید، محلی را برای استقرار و استراحت اساتید مدعو، کارکنان و خدمات دانشکده نیز در نظر گرفته شد.
دکتر خزایی، رئیس دانشکده فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه دانش آموختگان باید توان وفق یافتن با شرایط متغیر بازار کار را داشته باشند، سیاست دیگر این دانشکده را ارتباط گرفتن با شرکتهای دانشبنیان برشمرد و تأکید کرد: این ارتباط نه تنها باعث تکمیل پروژههای دانشجویان شده، بلکه بستر مناسبی را برای مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال دانشجویان در رشته فناوری اطلاعات ایجاد کرده است.
ایشان همچنین در ادامه تصریح کرد: از دیگر اقدامات به عمل آمده در این دانشکده، میتوان به تجهیز و بروز رسانی دانشکده، دبیرخانه اندروید، قبولی تعداد زیادی از دانشجویان در دانشگاههای معتبر کشور، جذب اساتید مجرب در دانشکده و برگزاری کلاسهای آموزشی اشاره کرد.
در خاتمه دکتر خزایی، ضمن بیان اینکه دانشکده فناوری اطلاعات به عنوان کانون فعال دانشگاه میتواند قطب بزرگی در زمینه ی فناوری اطلاعات باشد، یادآور شد: بدیهی است که دست یافتن به این اهداف نیازمند ایجاد بستر مناسب نرمافزاری و سختافزاری است که این خدمات میتواند از طریق بخشهای مختلف با همکاری اساتید و کارکنان دانشکده ارائه شود.